Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

ΥΠΝΕ ΜΟΥ ΚΙ ΕΠΑΡΕ ΜΟΥ ΤΟ




ΥΠΝΕ ΜΟΥ ΚΙ ΕΠΑΡΕ ΜΟΥ ΤΟ                                ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.Να βρείτε μέσα στο τραγούδι τα παρακάτω στοιχεία:
·         Υπερβολή …………………………………………………………………………
·         Προσωποποίηση …………………………………………………………………..
·         Επαναλήψεις ………………………………………………………………………
·         Νόμος των τριών ……………………………………………………………………
·         Μυθολογικά στοιχεία ……………………………………………………………….
·         Θρησκευτικά στοιχεία ……………………………………………………………….

2. Τι ζητάει ο τραγουδιστής από τον ύπνο και τι του τάζει ως αντάλλαγμα;
·         ………………………………………………………………………………………….
·          …………………………………………………………………………………………
3. Τι εύχεται για το μικρό κορίτσι;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
4. Ποιες πόλεις αναφέρει και ποιο είναι το χαρακτηριστικό της καθεμίας;
·         .........................................................................................................................................
·         ………………………………………………………………………………………….
·         ………………………………………………………………………………………….
5. Να αναφέρετε τα προϊόντα που αναφέρονται στο τραγούδι και να τα αντιστοιχίσετε με τις κατάλληλες  δραστηριότητες-εργασίες  των ανθρώπων.
·         …………………………………………                     α. γεωργία            
·         …………………………………………                    β. κτηνοτροφια
·         …………………………………………                    γ.αρτοποιία
·         ………………………………………….                   δ. υφαντουργία
·         …………………………………………..                  ε.μελισσοκομία
·         ………………………………………….                   στ.αργυροχρυσοχοϊα
6.Να εντοπίσετε λέξεις και φράσεις που ανήκουν στο γλωσσικό ιδίωμα της Καρπάθου.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….




7. Να εντοπίσετε τους στίχους που έχουν ομοιοκαταληξία. Τι παρατηρείτε; Ομοιοκαταληκτούν όλοι ή κάποιοι ξεχωρίζουν; Τι αποτέλεσμα φέρνει αυτό στο τραγούδι;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

8.Να αποδώσετε το τραγούδι σε πεζό λόγο (5-6 σειρές) στο τετράδιό σας.


9. Να αναζητήσετε και να παρουσιάσετε στην τάξη ένα νανούρισμα που ήταν διαδεδομένο στην περιοχή σας. Ρωτήστε γονείς ή γιαγιάδες ή ανατρέξτε σε γραπτές μαρτυρίες ή στο διαδίκτυο.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου